هجوم... از آسمان!   آثار مخرّب کانالهاي ماهوارهاي: خلل در عقيده و شکّ در آن
برادرعزيز... خواهر گرامي...
ميخواهم با شما درد دلي آغاز کنم؛ در رابطه با وسيلهاي که آن را بر بلنداي بام خانهات قرار دادهاي، وسيلهاي كه قامتش را با فخر و سرور برافراشته و با تکبّر و غرور کامل سر خود را بالا گرفته و ابرها را ميخراشد. دستانش را براي دوستي به سمت هر كس و ناكسي ميگشايد و از هر گونه موج آسماني با آغوش باز استقبال ميكند.
و... 


شما در خانهات نشستهاي و برلطيفترين فرشها ومبلها تکيه دادهاي وبهترين نوشيدنيها وخوردنيها را در کنارت قرارداده اي و درها و پنجره ها را بسته اي. کنترل را در دست گرفته اي و آن را هر لحظه تغييرميدهي از کانالي به کانال ديگر. با خود ميگويي «چه کسي مانند من است! هر جا دلتميخواهد بگير. دنيا در دست توست!» در حاليکه لبخند ميزني، صحنه هاي از زنان لختو عريان از مقابل ديدگانت ميگذرد وبا ديدن اين صحنه هاي زشت و کثيف آب دهانت جاريميشود. از فيلمها به سريالها، از رقصها به ترانه ها و موسيقي ها و از گناهي به گناهيديگر. از گناه صغيره به گناه کبيره. آرام آرام نقطه‌هاي سياه و متعفّن در قلبت ايجادو سپس تمام قلبت را فرا ميگيرد و قلب تو را مي‌ميراند. ديگر هر بدي را دوست ميداري وهر خوبي را ناپسند و روزبه‌روز و لحظه به لحظه به بدي‌ها نزديکتر ميشوي!
آثارمخرّب کانالهاي ماهوارهاي: خلل در عقيده و شکّ در آن
امروزه اکثرهنرپيشه‌ها و بازيگران تلويزيون وخوانندگان خصوصاً غربيها به هيچ دين ومذهبي پايبندنيستند و به هيچ کدام از اديان آسماني ايمان ندارند و در برنامه‌هايشان کلماتمسخره‌آميز و شکّ برانداز به اديان و مذاهب الهي نسبت مي‌دهند. اكثر اين برنامه‌ها ازطريق کانالهاي يهودي و نصراني پخش ميشود.
خل در عقیده ولاء و براء(دوستي و دشمني بخاطر الله)
يكي از مهمترين مقولههاي عقيده دين مبين اسلاماين است که شخص مسلمان، برادران مسلمانان خود را دوست بدارد وخيرخواه آنان باشد ومشرکين را دشمن بدارد و خيرخواه آنان نباشد. اما مشاهده پياپي سبك زندگي غربيها ازطريق فيلمها و موسيقيها، اين عقيده را تضعيف ميکند؛ تا جاييکه فرد، دشمنان خدا رادوست ميدارد. امروزه دلبستگي پسران و دختران جوان به هنرپيشهها، ستارههاي نقش اوّلو خوانندگان زياد شده و اصلاً اهمّيّتي نميدهند به اينکه اينها کافر هستند. برايشانمهمّ نيست که يک کافر و مشرک را دوست بدارند.
در حاليکه خداوند متعالميفرمايد:
«
لا تجد قوما يؤمنون بالله واليوم الآخر يوادون من حاد اللهورسوله ولو كانوا آباءهم أو أبناءهم أو إخوانهم أو عشيرتهم » [ المجادلة٢٢[
«
هرگز نمييابي گروهي كه به خدا و روز قيامت ايمان داشته باشند ولي دشمنانخدا و رسولش را هم دوست بدارند؛ هرچند كه آنان پدران يا فرزندانشان يا برادرانشانيا قوم و قبيله‌شان باشند
هيچ وقت ايمان به الله، همراه حبّ و دوستيِدشمنانِ الله در قلب مومن يكجا جمع نميشود. چگونه به خدا ورسولش ايمان داري درحاليکه محبّت شخصي که به خدا و رسول خدا کفر ميورزد، در دل داري؟ اين امري عجيب وغيرممکن است!
تقليد عقايد و عادات يهــود و نصـــــــــاري
يکياز خطرات کانالهاي ماهوارهاي تقليد عادات واعمال حرامي است که از طريق مشاهده زيادفيلمها صورت ميپذيرد.
از جمله عادات حرام:
1
-خم شدن و رکوع و تعظيمکردن براي انسان؛ درحاليکه فقط مخصوص الله عزوجل است؛
2
-پوشيدن گردن بندهاوزنجيرها و صليبهايي که از طلا ونقره ميباشد؛
3
-برپاکردن عيدها و مراسماتغير شرعي و غير ديني
4
-آراستن مو و پوشيدن لباس مانند آنهاو...غيره.
انتشار کفر وشرک و الحاد
آنها مسلمانان را از طريقفيلمهاي ماهوارهاي به سوي کفر و بيبندوباري ميخوانند و آنها رابا حرفهاي پوچوبيارزش که هيچ گونه دليل ومدركي ندارند، فريب ميدهند . آنان مسلمانها را بسوياعمال کفرآميزي مانند سحر وجادو وطلسم فرا ميخوانند. (العياذبالله)
ضعيف شدن سطح علمي و آموزشي جوانان ونوجوانان
يک تحقيقعلمي جهت بررسي اثر مخرّب تلويزيون بر سطح علمي و تحصيلات دانش آموزان، نشان دادهاست که 64 درصد دانش آموزان بخاطر تماشاي اين فيلمها ازعلم و تحصيل عقب افتادهاند! ببينيد وقتي که تلويزيون به تنهايي دانش آموزان را اينگونه از علم جدا ميکند، پسکانالهاي مبتذل و فاسد ماهواره چه تأثيري بر روند علم و تحصيل خواهدداشت؟
انتشار سستي و تنبلی
يکي از بيماريهايي که دانش آموزانوکارکنان وکارمندان به آن مبتلا شدهاند، تماشاي شبانهروزي کانالهاي مخرّب است. شبتا صبح مشغول نگاه کردن آن هستند وبرنامه زندگيشان وشب زندهداريهايشان تماشاي اينکانالها شدهاست. در حاليکه نميتوانند به موقع سر کلاس و يا سرکارشان حاضر شوند. هميشه با تأخير و سستي در درس و زندگي ظاهر ميشوند و نشاط و شادابي را از خودوخانواده خود ميگيرند. وزراي فرهنگ كانادا و يونان از اينکه کشورشان مورد تهاجمفرهنگي امريکا قرار گرفته است، اعتراض وشکايت ميکنند و ابراز تأسف ميکنند. آنهادرحالي اینگونه اعتراض ميكنند که منهج ديني وسياسي آنها يكسان است! پس چگونه مامسلمين که بر دين حنيف وراستين اسلام هستيم اعتراض و شکايتنکنيم؟
انحراف وپر خاشگري
يکي از نتايج شوم وبد اين دستگاهانحراف جوانان و خانواده ميباشد. يکي از گزارشات وتحقيقاتي که در اسپانيا انجام شدهبيانگر آنست که 39 درصد اتّفاقات ناشي از شرارت وپرخاشگري جوانان در زندگي و روابطاجتماعي وسايرحوادث انحرافي برگرفته از مشاهده فيلمها وسريالهاي مخرّب و (به اصطلاحاكشن) ميباشد .
دزدي وکلاه برداري
پژوهش ديگري درباره مفاسدتلويزيونهاي عربي نشان داده است که 41 درصد جرايم و47 درصد کلاهبرداريها ناشي ازتأثير فيلمهاي مخرّب تلويزيون است. فيلمهاي ماهواره كه ديگر جاي خود دارد!
محتواي مخرّب فيلمها
در تحقيقي که روي 500 فيلم تلويزيوني انجامشده، مشخّص شده است که موضوع 72 درصد آنها عشق و عاشقي، جرم و جنايت و صحنه‌هاي جنسيو شهواني است . با اين وجود، انتظار داريم جوانان از کانالهاي ماهوارهاي، چه يادبگيرند؟
دکتر بلوهر ميگويد: « فيلمهاي تجاري که امروزه در دنيا منتشر شدهاست،بيشتر آنها غريزه جنسي وشهواني جوانان را شعلهور وتحريک ميکند. دختران و پسران جوانمسائل مخرّبِ جنسي را از اين فيلمها ميآموزند. اينگونه فيلمها، جوانان را بسويهلاکت و نابودي ميکشاند.» تحقيقي نشان دادهاست كه يادگيري بيشتر اعمال جنسي از طريقتلويزيون است پس واي بحال کانالهاي ماهوارهاي!
کودکان و تلويزيون
در تحقيقي که دکتر چارا انجام دادهاست در مجموعه فيلمهاي که در دنيا برايکودکان پخش و عرضه ميشود، موضوع 6/29درصد آنها مسائل جنسي، 4/27 درصد جرائم و 15درصد حول عشق و قضاياي شهواني ميباشد.
مشکلات خانوادگي
از ديگرآثار مخرّب فيلمهاي ماهوارهاي بروز مشكلات عديده خانوادگي و اجتماعي در جامعه بويژهنسل جوان است. معضلاتي از قبيل:
1
-تأخير در ازدواج و زياد شدنطلاق
2
-مبارزه گسترده با ازدواج مجدّد و جنايت جلوه دادن آن
3
-معاشرت دختران و پسران جوان، قبل از عقد ازدواج
4
-ورود بسياري از عادتهايغربي به خانهها و الگوپذيري از سبك غلط زندگي آنان
5
-عدم احترام به پدرومادر
6
-قطع صله رحم و بيتوجّهي به حقوق شهروندان و همسايگان
و ...
خشم خداوند
مهّمترين اثرِ ديدن و شنيدنِ صحنه‌ها و صداهاي حرام،دچار شدن به خشم و غضب خداوند است. هرگاه دستگاه خود را روشن ميكنيد با صدها نوع ازانواع محرّمات مواجه ميشويد. محرّماتي مانند:
1
-نگاه کردن به زنان لخت وبيحجاب و يا بدحجاب
2
-گوش دادن به موسيقي‌ها و ترانه‌ها
3
-بار آوردنخانواده و فرزندان بر اين مفاسد و محرّمات
4
-اسراف در اموال و ضايع نمودنوقت که بعنوان بهترين سرمايه انسان است.
خواننده عزيز به اين حديث شريفتوجه كن!!
عَنْ أَبِى بَرْزَةَ الأَسْلَمِىِّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ-صلى الله عليه وسلم- « لاَ تَزُولُ قَدَمَا عَبْدٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ حَتَّىيُسْأَلَ عَنْ عُمْرِهِ فِيمَا أَفْنَاهُ وَعَنْ عِلْمِهِ فِيمَا فَعَلَ وَعَنْمَالِهِ مِنْ أَيْنَ اكْتَسَبَهُ وَفِيمَا أَنْفَقَهُ وَعَنْ جِسْمِهِ فِيمَاأَبْلاَهُ » [الترمذي[
رسول الله صلي الله عليه وسلم ميفرمايند: «روز قيامتهيچ فردي نميتواند قدم از قدم بردارد، تا به اين سؤالات پاسخ دهد؛
1
-عمرشرا در چه راهي گذرانده است؟
2
-با علم و دانش خود چه نموده است؟
3
-مالش را از چه راهي بدست آورده و در چه راهي خرج كرده است؟
4
-از نيرو وتوان جسمي‌اش در چه راهي استفاده كرده است؟».

بخش نظرات براي پاسخ به سوالات و يا اظهار نظرات و حمايت هاي شما در مورد مطلب جاري است.
پس به همين دليل ازتون ممنون ميشيم که سوالات غيرمرتبط با اين مطلب را در انجمن هاي سايت مطرح کنيد . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نيز نظري براي اين مطلب ارسال نماييد:


کد امنیتی رفرش