close
تبلیغات در اینترنت
فواید ایمان به کتب آسمانی

Fawaed Iman Ba Kutob Asmani 200

بسم الله الرحمن الرحیم 
فوایدٳیمان به کتب آسمانی

ایمان:
ٳيمان در لغت به معني تصديق كردن و ٳقرار كردن است و در شرع به معني اعتقاد داشتن با قلب و اقرار كردن با زبان و عمل نمودن با اعضاء و جوارح مي باشد.

اركان ايمان و دليل بر آن:
اركان ايمان شش اند. به ارتباط الله تعالی درقرآن مجید میفرماید: 
« لَيْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلَكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالْكِتَابِ وَالنَّبِيِّينَ»( بقره 
۱۷۷ )
يعني:«نيكي اين نيست كه روي خود را به سوي مشرق و مغرب بگردانی ، بلكه نيكي اين است كه به الله، روز آخرت، ملائكه، كتابها و پيامبران ايمان داشته باشيد».

همچنان در حدیث متبرکه آمده است که:حديث جبريل است كه از پيامبر صلی الله علیه وسلم سؤال مي كند و مي گويد:«أخبرني عَنْ الْإِيمَانِ قَالَ أَنْ تُؤْمِنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَتُؤْمِنَ بِالْقَدَرِ خَيْرِهِ وَشَرِّهِ قَالَ صَدَقْتَ.» متفق عليه:بخاري (۵۰) ومسلم (۸).
 «مرا از ايمان خبر ده، ايشان فرمودند: ايمان عبارت است از اين كه ايمان بياوري به يگانگي خدا، به ملائكه، به پيامـبران، به روز قيامت، به سرنوشت؛ (يعني تقدير)، و ايمان بياوري به خير و شر آن. گفت: راست گفتي».

فواید ایمان به کتب  آسمانی:
مطابق به تحقیقات که علماء بعمل اورده اند  میفرمایند که :ایمان  داشتن به کتب آسمانی اهمیت وفواید زیاد ی برای یک مؤمن مسلمان داشته که ذکر همه ای در این مختصر دشوار است ولی سعی وکوشش  خواهیم داشت که  مختصرآ به برخی اشاره نمایم .
۱- اولین فایده که ایمان داشتن به کتب آسمانی دارد  اینست که یک فرد مؤمن از لطف و كرم پروردگارخویش اطلاع حاصل مینماید ، که پروردگار با عظمت ما  ، برای اقوام پیشینی  ما رسول ، نبی وپیامبری فرستاده ودر جنب آن کتب وهدایات آسمانی را بدسترس شان قرار داده است ، تا بشریت بتوانند حق را از باطل تفکیک نمایند .
۲- دومین فایده ایمان به کتب آسمانی  اطلاع وآگاهی از حكمت  پروردگار ، مبنی بروضع  قانون‌  برای اقوام پـيشین  متناسب و درخور احوال و نیاز آنان.
۳- سومین فایده ایمان به کتب آسمانی  نجات بشریت از دام افتادن در  افكار بشری در روشنی کتب آسمانی.
۴- چهارمین فایده ایمان به کتب آسمانی سوق بشریت در مسیر صراط المستقیم .
۵- پنجمین فایده به کتب آسمانی  برای یک مؤمن مسلمان اینست که : بشریت بعد از نزول قرآن عظیم الشان  به عنوان آخرین وکاملترین  كتاب ایمان به آسمانی به سرور وشادمانی عظیمی دست یافتند .
 طوریکه قرآن عظیم الشان با زیبای خاصی میفرماید :« قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِكَ فَلْیفْرَحُوا هُوَ خَیرٌ مِمَّا یجْمَعُونَ » (سوره‌ی یونس، آیه‌ی
۵۸ ) ( بگو: به فضل و رحمت خدا به همین (نه چیز دیگری) مردمان باید شادمان شوند. این بهتر ین  چیزهایی است نسبت به مال ومنال دنیا که  گرد می‌آورند (و روی هم‌دیگر می‌گذارند).
۶- ششمین فایده ایمان به کتب آسمانی اینست که این کتب وصحایف  آسمانی که از جانب پروردگار نازل  یافته است ،توانست بشریت ازسردرگمی فكری و عقیدتی نجات دهند  .

خوانندﮤ محترم !
یک مؤمن مسلمان مکلفیت دارد تا به  کتب  آسمانی (تورات، انجیل ، زبور و صحف ابراهیم و موسی) ایمان داشته باشد واین ایمان داشتن ، جز از پنج بنای اسلامی یک مسلمان ومؤمن  محسوب میگردد، واگریک مسلمان یافت شود که به  سایر کتب آسمانی ایمان نداشته باشد ، ایمان او مقبول نیست وحتی در جملـﮥ مسلمان  محسوب نمیگردد.
طوریکه قرآن عظیم الشان در این مورد  در(سوره نسا ء آی
ـﮥ ۱۳۶ ) میفرماید :
«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالْکِتَابِ الَّذِی نَزَّلَ عَلَی رَسُولِهِ وَالْکِتَابِ الَّذِی أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ وَمَنْ یَکْفُرْ بِاللَّهِ وَمَلَائِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِیدًا»
یعنی: «ای کسانی که ایمان آورده اید به کتابی که بر پیامبرش نازل کرده و بر کتابی که از قبل نازل نموده است ایمان بیاورید و هرکس به الله، ملائکه،کتابها،
 پیامبران و روز آخرت کافر شود در گمراهی بسیار دوری افتاده است».(‏ سورﮤ نساء آیـﮥ : ۱۳۶‏.)
پروردگار با عظمت ما برای بندگان مؤمنش در این آیه امر می کند که به الله و پیامبرش، محمد صلی الله علیه وسلم و کتابی که بر او نازل نموده که قرآن می‌باشد و کتابی که از پیش نازل نموده که شامل تمام کتابهای
آسمانی پیشینیان مانند تورات، انجیل و زبور می باشد، ایمان بیاورند. سپس در آخر آیه بیان می کند که هرکس به چیزی از ارکان ایمان کافر شود در گمراهی بسیار دوری افتاده و از مسیر درست خارج گشته است.
و باز در بیان ایمان به تمام کتابها الله تعالی به بندگان مؤمنش امر می‌کند ومیفرماید : « قُولُوا آمَنَّا بِاللَّهِ وَمَا أُنْزِلَ إِلَیْنَا وَمَا أُنْزِلَ إِلَی إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ وَإِسْحَاقَ وَیَعْقُوبَ وَالْأَسْبَاطِ وَمَا أُوتِیَ مُوسَی وَعِیسَی وَمَا أُوتِیَ النَّبِیُّونَ مِنْ رَبِّهِمْ لَا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ»(بقره
۱۳۶).
یعنی: «بگویید به خدا و آنچه که بر ما فرو فرستاده شده و آنچه که به ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و نوادگان یعقوب فرو فرستاده شده و آنچه که به موسی و عیسی داده شده و (نیز) آنچه که به (دیگر) پیامبران از سوی پروردگارشان نازل شده است، ایمان آورده ایم. و در ایمان آوردن به پیامبران بین هیچکدام از آنان تفاوتی نمی گذاریم. و فرمانبردارِ او (خداوند) هستیم».
این آی
ــﮥ متبرکه در برگیرنده ایمان مؤمنان به آنچه خداوند بر آنها به واسطه رسولش صلی الله علیه وسلم نازل نموده و آنچه بر پیامبران که در آیــﮥ ذکر شده و آنچه بر بقیه انبیاء نازل شده است، می باشد و آنها در ایمان به پیامبران بین هیچکدام فرقی نمی گذارند و به تمام پیامبران و تمام کتابهایی که خداوند به ترتیب نازل نموده است، باور دارند.
همچنان  آیات متعددی که مبین ایمان داشتن به کتب آسمانی میباشد وجود دارد ، ودر آیات متعددی از قرآن عظیم الشان ب
ـدین امر تــأکید شده است که اگر کسی به کتابهای آسمانی قبل از قرآن ایمان نداشته باشد او کافر است، زیرا ایمان نیاوردن به آن کتابهای آسمانی دیگر به معنای تکذیب آیات خداوند بر دیگر پیامبران است در حالیکه همه ی پیامبران الهی به حق از سوی الله تعالی برای ارشاد انسانها فرستاده شده اند و بعضی از آنها دارای کتاب آسمانی بودند.

یادداشت ضروری :
مسلمانان نباید فراموش کرد که یک فرد مسلمان ، باید در مورد ایمان داشتن به  کتب  آسمانی نکات ذیل را بادقت  تام در نظر داشته باشد :

اول :
فرد م
ؤمن مسلمان باید با تمام دقت بداند که : همه ی کتابهای آسمانی بجز قرآن کریم مورد تحریف و تغییر واقع شده اند.
خداوند عزوجل در قرآن عظیم الشان با تمام صراحت بیان داشته است که کتب آسمانی قبلی  توسط پیروان شان مورد تحریف ، تغییر و تبدیل قرار گرفته است .
طوریکه ( در آی
ـﮥ: ۷۵  سورﮤ بقره  ) در مورد  حق یهود وتحریف کتاب آسمانی توسط یهود ها میفرماید :«أَفَتَطْمَعُونَ أَنْ یُؤْمِنُوا لَکُمْ وَقَدْ کَانَ فَرِیقٌ مِنْهُمْ یَسْمَعُونَ کَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ یُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ مَا عَقَلُوهُ وَهُمْ یَعْلَمُونَ» (آیا امید دارید که به شما ایمان بیاورند در حالیکه دسته از آنها کلام خدا را می شنوند سپس بعد از اینکه آن را می‌فهمند و در حالیکه می دانستند آن را تحریف می نمودند ) .
ودر جای دیگری باز هم درمورد تحریف بعمل در کتاب اسمانی توسط یهود  ها  اشاره نموده میفرماید: «مِنَ الَّذِینَ هَادُوا یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ» (
 نساء ۶۴) «و کسانی از اهل یهود کلام را از جایگاه خود تحریف می کنند».
همچنان پروردگار با عظمت در تحریف کتاب آسمانی  میفرماید :« وَمِنَ الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَی أَخَذْنَا مِیثَاقَهُمْ فَنَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُکِّرُوا بِهِ فَأَغْرَیْنَا بَیْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَسَوْفَ یُنَبِّئُهُمُ اللَّهُ بِمَا کَانُوا یَصْنَعُونَ*یَا أَهْلَ الْکِتَابِ قَدْ جَاءَکُمْ رَسُولُنَا یُبَیِّنُ لَکُمْ کَثِیرًا مِمَّا کُنْتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْکِتَابِ وَیَعْفُو عَنْ کَثِیرٍ» (سوره مائده  آیات
۱۴- ۱۵).
یعنی: و کسانی که گفتند ما نصاری هستیم پیمان گرفتیم و بخشی از آنچه به آن اندرز داده شده بودند فراموش کردند و ما تا روز قیامت میانشان دشمنی و کینه افکندیم و به زودی خدا آنان را از آنچه می کردند باخبر می‌سازد. ای اهل کتاب پیامبر ما به سوی شما آمده است که بسیاری از کتاب که پوشیده می داشتید برای شما بیا
ن می کند و از بسیاری درمی گذرد.

آیات که در فوق بدان اشاره نمودیم  همه بر این  امر دلالت دارند  که :قوم یهود و نصاری کتابهای نازل شده بر خودشان را تحریف نموده اند. و این تحریف گاهی با زیاد کردن و گاهی با کم کردن  در کتب  آسمانی صورت گرفته است .
ازجمله  دلیل بر زیاد کردن بر کتاب آسمانی شان این فرموده پروردگار با عظمت است که میفرماید :
« فَوَیْلٌ لِلَّذِینَ یَکْتُبُونَ الْکِتَابَ بِأَیْدِیهِمْ ثُمَّ یَقُولُونَ هَذَا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ لِیَشْتَرُوا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا فَوَیْلٌ لَهُمْ مِمَّا کَتَبَتْ أَیْدِیهِمْ وَوَیْلٌ لَهُمْ مِمَّا یَکْسِبُونَ» ( سوره بقره آیه :
۷۹ ).
( ویل به حال کسانی که کتاب را با دستانشان نوشتند سپس می گویند این از جانب خداست تا با بهایی بی ارزش بفروشند پس ویل به حال آنها از آنچه با دستهایشان نوشتند و ویل به حال کسانی که آن را بدست آوردند).
و دلیل بر تنقیص کتب این فرموده پروردگار با عظمت است :« یَا أَهْلَ الْکِتَابِ قَدْ جَاءَکُمْ رَسُولُنَا یُبَیِّنُ لَکُمْ کَثِیرًا مِمَّا کُنْتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْکِتَابِ» (
 سوره مائده آیه : ۱۵). ( ای اهل کتاب پیامبر ما به سوی شما آمده است که بسیاری از کتاب که پوشیده می داشتید برای شما بیان می کند) ودر جای دیگری میفرماید: «قُلْ مَنْ أَنْزَلَ الْکِتَابَ الَّذِی جَاءَ بِهِ مُوسَی نُورًا وَهُدًی لِلنَّاسِ تَجْعَلُونَهُ قَرَاطِیسَ تُبْدُونَهَا وَتُخْفُونَ کَثِیرًا»(سوره انعام آیه  ۹) «بگو چه کسی آن کتابی را که موسی آورده نازل کرده که برای مردم روشنایی و هدایت است آن را بصورت ورقه هایی در می آورید از آن آشکار و بسیاری را پنهان می کنید».
ولی  قرآن عظیم الشان  از جمله کتب های آسمانی  میباشد ،که از تحریف و تبدیل ، سالم مانده است و پروردگار با عظمت خود مسولیت حفظ ونگهبانی آنرا بدوش گرفته است . طوریکه در ( آیه
۹ سوره حجر این موضوع با زیبایی  خاصی آن بیان گردیده  میفرماید  :«إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»(  بی گمان ما قرآن را فرو فرستاده‌ایم و به راستی ما نگهبان آن هستیم).
دوم:
نقطه دوم که در ایمان داشتن به کتب آسمانی  قبل از قرآن عظیم الشان ، برای یک فردمومن مسلمان مهم وقابل دقت میباشد اینست که :
۱-  فرد مــؤمن مسلمان  با تمام قوت وقاطعیت  تصدیق بدارد که تمام این کتب از جانب خداوند متعالی نازل گردیده است واز جمله  کلام الله تعالی می باشند و الله تعالی به حقیقت آنگونه که لایق به خود اوست و بر وجهی که اراده کرده، به آن تکلم نموده است. الله تعالی می فرماید:«اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ*نَزَّلَ عَلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ وَأَنْزَلَ التَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِیلَ*مِنْ قَبْلُ هُدًی لِلنَّاسِ وَأَنْزَلَ الْفُرْقَانَ إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا بِآیَاتِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ وَاللَّهُ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ»(سوره آل عمران آیات  ۲- ۴).
یعنی: «الله است که هیچ معبود بحقی جز او نیست همیشه زنده و پابرجا است. این کتاب را در حالیکه مؤید آنچه پیش از خود می باشد به حق بر تو نازل کرد و تورات و انجیل را پیش از آن برای هدایت مردم فرستاد و فرقان را نازل کرد کسانی که به آیات خداوند کفر ورزیدند بی تردید عذابی سخت خواهند داشت و خداوند شکست ناپذیر و صاحب انتقام است». الله عزوجل خبر می دهد که این کتابها: تورات، انجیل و قرآن از نزد او هستند و این دلالت دارد بر اینکه به آنها تکلم نموده و آنها از او آغاز شده اند و مربوط به غیر او نیستند و برای همین در آخر آیه وعده می دهد که هرکس به آیات خداوند کفر ورزد دچار عذاب شدیدی خواهد شد.
۲- ایمان به اینکه کتب آسمانی  تصدیق کننده همدیگرند و هیچگونه  تناقض و تعارضی  در بین آنها دیده نمیشود ، قرآن عظیم الشان  به این موضوع  ( در آیه ۴۸  سوره  مائده ) چنین اشاره فرموده است:«وَأَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ مِنَ الْکِتَابِ وَمُهَیْمِنًا عَلَیْهِ» .«و (این) کتاب را به راستی تصدیق کنندة کتابی که پیش از آن است و بر آن حاکم و شاهد است بر تو نازل کردیم»و در مورد انجیل می فرماید:«وَآتَیْنَاهُ الْإِنْجِیلَ فِیهِ هُدًی وَنُورٌ وَمُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ مِنَ التَّوْرَاةِ»(سوره مائده آیه ۴۶). «و ما انجیل را که در آن هدایت و نور است و تصدیق کننده تورات است فرو فرستادیم». ایمان به اینها واجب است و اینکه کتابهای خداوند از تمام تناقضات و تعارضات بدور هستند و این از بزرگترین ویژگی کتابهای خداوند نسبت به کتابهای مخلوقات و کلام خدا نسبت به کلام خلق می باشد. زیرا در کتابهای مردم نقص، خلل و تعارض وجود دارد. همانگونه که خداوند در وصف قرآن می فرماید:«وَلَوْ کَانَ مِنْ عِنْدِ غَیْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِیهِ اخْتِلَافًا کَثِیرًا»( سوره نساء آیه : ۸۲). «اگر آن از جانب غیر خداوند بود در آن اختلاف بسیاری را می یافتند».
3- اعتقاد راسخ به اینکه تمام کتابها و صحفی که خداوند بر رسولان نازل کرده به وسیله قرآن کریم نسخ شده اند و برای هیچکس از جن یا انس و پیروان کتابهای سابق و نه غیر آنها روا نیست که بعد از آمدن قرآن، خداوند را جز با آن عبادت کنند یا اینکه به غیر آن حکم نمایند. و دلیل بر این مورد در کتاب و سنت پیامبر صلی الله علیه وسلم فراوان است.
الله تعالی می فرماید:« تَبَارَکَ الَّذِی نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَی عَبْدِهِ لِیَکُونَ لِلْعَالَمِینَ نَذِیرًا»(سوره فرقان  آیه :
۱). «با برکت است کسی که فرقان را بر بنده اش نازل فرمود تا برای تمام دنیا ترساننده باشد» و میفرماید:«یَا أَهْلَ الْکِتَابِ قَدْ جَاءَکُمْ رَسُولُنَا یُبَیِّنُ لَکُمْ کَثِیرًا مِمَّا کُنْتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْکِتَابِ وَیَعْفُو عَنْ کَثِیرٍ قَدْ جَاءَکُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَکِتَابٌ مُبِینٌ*یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَیُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ بِإِذْنِهِ وَیَهْدِیهِمْ إِلَی صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ»( سوره مائده ۱۶-۱۵).«ای اهل کتاب پیامبر ما به سوی شما آمده است که بسیاری از کتاب که پوشیده می داشتید برای شما بیان می کند و از بسیاری درمیگذرد. قطعاً برای شما از جانب خداوند روشنایی و کتابی روشنگر آمده است. خداوند هرکه از خشنودی او پیروی کند به وسیله آن به راههای سلامت رهنمون می شود و به توفیق خویش آنان را از تاریکیها به سوی روشنایی بیرون می برد و به راهی راست هدایتشان می کند».
پروردگار با عظمت ما به پیامبران خویش امر نموده ومیفرماید : که بین اهل کتاب به قرآن حکم نماید:«فَاحْکُمْ بَیْنَهُمْ بِمَاأَنْزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ عَمَّا جَاءَکَ مِنَ الْحَقِّ»(
 سوره مائده آیه: ۴۸). «بین آنها به آنچه خداوند نازل نموده حکم نما و از هوا و آرزوی آنها بعد از آنکه حق آمد تبعیت نکن» و همچنین می فرماید:«وَأَنِ احْکُمْ بَیْنَهُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَنْ یَفْتِنُوکَ عَنْ بَعْضِ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَیْکَ»( سوره مائده  آیه : ۴۹). «و میان آنها به آنچه خداوند نازل نموده داوری کن و از هواهایشان پیروی مکن و از آنان برحذر باش مبادا تو را در بخشی از آنچه خداوند بر تو نازل کرده به فتنه دراندازد».
و ازسنت حدیث جابربن‌عبداللهت است‌که عمربن خطابت با کتابی که از اهل کتاب بود پیش پیامبر صلی الله علیه وسلم  آمد و آن را بر پیامبر صلی الله علیه وسلم  خواند پیامبر صلی الله علیه وسلم  عصبانی شد و فرمود:

«أَمُتَهَوِّکُونَ فِیهَا یَا ابْنَ الْخَطَّابِ وَالَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَقَدْ جِئْتُکُمْ بِهَا بَیْضَاءَ نَقِیَّةً لَا تَسْأَلُوهُمْ عَنْ شَیْءٍ فَیُخْبِرُوکُمْ بِحَقٍّ فَتُکَذِّبُوا بِهِ أَوْ بِبَاطِلٍ فَتُصَدِّقُوا بِهِ وَالَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَوْ أَنَّ مُوسَی صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ کَانَ حَیًّا مَا وَسِعَهُ إِلَّا أَنْ یَتَّبِعَنِی»

 (مسند الإمام أحمد : 3 / 387 ،  وشعب الإیمان للبیهقی : (۱۷۷) .

یعنی: «ای پسر خطاب آیا در آن در تعجب هستی؟! قسم به کسی که نفس من به دست اوست برای شما آن روشن کننده پاک را آوردم. شما چیزی از آنها نمی پرسید پس به حق به شما خبر می دهند پس به وسیله آن آنها را تکذیب می کنید یا به باطل خبر می دهند شما به وسیله آن آنها را تصدیق می کنید قسم به کسی که نفس من به دست اوست اگر موسی زنده بود چاره ای جز پیروی از من نداشت».

موضع مؤمن مسلمان در رابطه با آیات آسمانی :
هر زمانیکه مؤمن مسلمان به یکی از آیات  از تورات و انجیل و یا سایرکتب وصحایف آسمانی را می شنود ویا بدان مواجه میگردد در مورد میتواند سه موضع ویا  سه حالت ذیل اختیار نماید  :

اول :
در قدم اول یک فرد م
ـؤمن مسلمان که یک آیه از کتب ویا صحایف آسمانی میشنود که در مخالفت با نص قرآنی است در این صورت وجیبه دینی دارد که :( آیه  متذکره را  تکذیب کند، زیرا آن تحریف شده است و ما مسلمانان مأمور به ایمان داشتن به آیات تحریف شده نیستیم، زیرا آن آیات تحریف شده از جانب خداوند متعال نازل نشده اند بلکه توسط انسانها تغیر و تبدیل یافته اند و لذا تکذیب آنها بصورت فوری بر ما واجب است  )

دوم :
حالت دوم احیانآ طوری پیش می اید  : آیه ای  را که می بیند و یا می شنود همسو و در تایید آیات قرآن است. (در اینحالت بر م
ؤمن مسلمان است بر آن آیه ایمان بیاورد و نزول آنرا از جانب خداوند تصدیق نماید)

سوم :
حالت سوم طوری پیش می اید که یک مومن مسلمان ،  نمی داند که آیا این  آیه ای  را که می شنود یا می بیند در تایید قرآن عظیم الشان میباشد ویا در  مخالف  به نص قرآن عظیم الشان است : در حالت بر یک م
ؤمن مسلمان است که:در اینحالت  نه آنرا  تصدیق  و نه آنرا تکذیب نماید).     پایان  

 

 

بخش نظرات براي پاسخ به سوالات و يا اظهار نظرات و حمايت هاي شما در مورد مطلب جاري است.
پس به همين دليل ازتون ممنون ميشيم که سوالات غيرمرتبط با اين مطلب را در انجمن هاي سايت مطرح کنيد . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نيز نظري براي اين مطلب ارسال نماييد:


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی